გადასამოწმებელი მასალის მოძიებას – ჩვენი გუნდი ყოველდღიურად ახორციელებს გადასამოწმებელი მასალის მოძიებას და იდენტიფიცირებას, მასზედ, რომ გადასამოწმებელ მასალაში მკვეთრად იყოს გამიჯნული ფაქტი და მოსაზრება. ფაქტ-მონიტორის საქმიანობა მიმართულია ფაქტების შემოწმებისაკენ.
ჩვენი სპეციალისტები აქტიურად ადევნებენ თვალს ქვეყანაში მიმდინარე ამბებს და ყოველდღიურად ეცნობიან სხვადასხვა საინფორმაციო წყაროს მეშვეობით გადმოცემულ მასალას.
ასეთი მასალა შესაძლებელია იყოს პოლიტიკური და საჯარო პირების გამოსვლა, მედიასაშუალებებში გადმოცემული ამბები, ოფიციალური პირების მიერ მოყვანილი სტატისტიკა, სხვადასხვა სოციალურ ქსელებში გამოქვეყნებული სტატია, მედია არხების მიერ გავრცელებული სიუჟეტები და ა.შ.
ფაქტ-მონიტორი ძალიან ფრთხილად ეკიდება გადასამოწმებელ მასალას, ვინაიდან არა ყოველგვარი მასალა ექვემდებარება გადამოწმებას, კერძოდ, გადამოწმებას ძირითადად არ ექვემდებარება პირადი მოსაზრება, სამომავლო პროგნოზი, ჰიპოთეტური ვარაუდი და ა.შ. თუ ისინი არ შეიცავენ კონკრეტულ ფაქტებს, რომელთა გადამოწმება შესაძლებელია ავთენტური ღია და საჯარო გზებით ხელმისავწდომი წყაროს მეშვეობით.
საზოგადოებრივი ინტერესი – მნიშვნელოვანია განისაზღვროს, რამდენად საინტერესოა კონკრეტული საკითხი საზოგადოებისთვის, გადასამოწმებელი მასალა ემსახურება საზოგადოების ინტერესებს თუ განკუთვნილია საზოგადოების ფართო მასების შეცდომაში შესაყვანად.
ფაქტ-მონიტორის დამოუკიდებლობის პრინციპიდან გამომდინარე არ აქვს მნიშვნელობა თუ ვინ წარმოადგენს გადასამოწმებელი მასალის ავტორს, გადამოწმების თანაბარი კრიტერიუმები და პრინციპები ვრცელდება გადასამოწმებელი მასალის ყველა ავტორზე.
ფაქტ-მონიტორი ცდილობს გადაამოწმოს ისეთი მასალა, რასაც საზოგადოებაში აქვს ინტერესი და რეზონანსი, მისი მიზანია საზოგადოების ფართო წრეები დაიცვას ცრუ და დეზინფორმაციის შემცველი მასალების გავრცელებისგან.
ფაქტ-მონიტორი ახორციელებს საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი ყველა სფეროს გადამოწმებას, მათ შორის: საქართველოს ევროკავშირში გაწევრიანება, სამუშაო ადგილები, სიღარიბე, ოკუპირებული ტერიტორიები, განათლება, ადამიანის უფლებები, სოციალური დახმარებები, ბიუროკრატიის ხარჯები, სასამართლოს დამოუკიდებლობის საკითხი, საგარეო ურთიერთობები, სხვადასხვა პოლიტიკური და ეკონომიკური საკითხები და სხვა.
გადასამოწმებელი მასალის შერჩევის შემდეგ, ჩვენი გუნდი იწყებს ავთენტური, ღია და საჯარო წყაროების ძიებას, რათა მოხდეს შესაფასებელი მასალის სრულფასოვანი გადამოწმება.
გადამოწმების პროცესში ჩართულნი არიან ჩვენი ანალიტიკოსები და სპეციალისტები.
შესაბამისი ავთენტური, ღია და საჯარო წყაროების მოძიების შემდეგ, ხდება მასალის გადამოწმება შესაბამისი ვერდიქტების შკალის მიხედვით.
ჩვენი გუნდის მიერ ვერდიქტის მინიჭება ხორციელდება გუნდის საერთო კონსესუსის შედეგად, მხოლოდ ავთენტური, ღია და საჯარო წყაროს გამოყენებით, მშრალ ფაქტებზე დაყრდნობით.
მასალის გადამოწმების შედეგად მას ენიჭება შესაბამისი ვერდიქტი. რომელიც ცხადია არ არის საბოლოო. ნებისმიერ დაინტერესებულ პირს შეუძლია მოგვმართოს 1. აღნიშნული ვერდიქტის ცვლილების ან 2. აღნიშნული ვერდიქტის გაუქმების მოთხოვნით, შესაბამისი გასაჩივრების წესის (ლინკი) დაცვით.
იმ შემთხვევაში თუ დაინტერესებული პირი ანუ პირი ვის მიმართაც იქნა ვერდიქტი გამოტანილი არ ეთანხმება ჩვენ მიერ გამოტანილ ვერდიქტს, უფლება აქვს ვერდიქტის გამოტანიდან 7 კალენდარული დღის ვადაში მოგვმართოს შესაბამისი საჩივრის ფორმით.
ფაქტ-მონიტორის მიერ მიღებული საბოლოო გადაწყვეტილება, ისევე, როგორც თავდაპირველი შეფასებული მასალა და ვერდიქტი ქვეყნდება ჩვენს ოფიციალურ ვებ-გვერდზე: www.factmonitor.ge და facebook გვერდზე: factmonitor.ge.
საკვლევი საკითხის შერჩევის წესი:
შემოწმების ობიექტი: სოციალური მედიის პლატფორმებზე გამოქვეყნებული მასალა და საჯარო პირების გამონათქვამები.
შემოწმების კრიტერიუმები: რეზონანსულობა და ფაქტოლოგიურობა. ინფორმაციას აქვს საზოგადოებრივი მნიშვნელოვნება და არსებობს მისი შემოწმების შესაძლებლობა რელევანტური, საყოველთაოდ ხელმისაწვდომი წყაროებით.
კვლევის წარმართვა: განცხადების დაზუსტება ფაქტობრივი ინფორმაციის ავტორის, გამოქვეყნების დროისა და ადგილის მითითებით, მეორადი წყაროებით ინფორმაციის მოძიება, საჯარო ინფორმაციის გამოთხოვა, ექსპერტებთან კონსულტაციები. სტატიის მომზადება და გადამოწმება.
შემოწმების შედეგი: საბოლოო დასკვნა და ვერდიქტით შეფასება.